Thursday, December 28, 2006

Een andere blik op de wereld

De bloemen zijn bijna allemaal weg. De meeste bladeren zijn gevallen, de lucht is vaak grijs ... al het moois dat ik de afgelopen maanden fotografeerde, is er nu niet. Wat moet ik nu?
Iets anders zoeken dat mooi is. Op een andere manier gaan kijken. En ik zie vormen en kleuren die afgelopen zomer verborgen waren of waaraan ik misschien helemaal geen aandacht heb geschonken, omdat andere dingen veel opvallender waren en ik die veel mooier vond.
Kijk maar ...


Dat heb ik van de zomer nooit gezien, omdat de zon zo hoog stond. Maar nu zie je door de laag staande zon dat de tijm mooie koepeltjes vormt. Ruiken doen de tijm en lavendel nauwelijks meer, nu het zo vaak koud en nat is.





Het licht van de lage namiddagzon laat zien hoe het mos mooi bol tussen de tegels groeit. Het korstmos op de tegels geeft geen relief



De prachtige paarsrode takken aan deze struik waren mij niet eerder opgevallen

Zelfs op een grijze dag springen de gele takken van deze struik er nog uit

Er is nog hoop. Bijvoorbeeld deze hoop bladeren in de namiddagzon ...

1 comment:

Tureluur said...

Haha, leuk, een hoop bladeren doet ook leven. Bovendien barst de hoop van het leven. Een levendige hoop houdt de hoop levend.