Friday, February 09, 2007

Sneeuw!!!

Het sneeuwde gisteren, eindelijk! Het was waterkoud en de wereld werd wit ... Op mijn middagwandeling was er allerlei leuks te zien


Een laagje sneeuw maakt alles mooi. Zou je je anders ergeren aan die fietsen die tegen een paaltje zijn aangesmeten, nu zijn ze opeens een kiekje waard!




Deze varens hadden al eerder een jasje aangekregen; ze zijn kennelijk wat kouwelijk. Nu zit dat ook nog vol sneeuw ...


Het weelderig omgroeide vijvertje is ook met sneeuw getooid ...



Een wat saai perkje is in de sneeuw ineens prachtig!
Besneeuwde rozenbottels ...
Sneeuw of geen sneeuw, de viburnum geurt onweerstaanbaar ...
Hè wat lelijk! Waarom nu?
Oh wat leuk! Een sneeuwpop! Nu begrijp ik het ...
Deze vrolijke lunchwandelaars hebben hun pauze goed besteed!
En vandaag ... na een nacht van dooi is er zelfs van deze meer dan manshoge eerbiedwaardige en vriendelijke sneeuwman niet veel meer over. Hij is nog vaag herkenbaar. Ik had gehoopt dat hij "netjes" zou smelten en in zijn geheel kleiner zou worden, maar als ik hem gisteren niet had gezien, had ik misschien niet geweten dat dit de sneeuwpop was!
En tot besluit de eik, een goede bekende op dit blog. Dank je wel, sneeuw, je was mooi!

1 comment:

Tureluur said...

Wat een mooie sneeuwfoto's!
Dat was echt genieten, jammer dat ik tijdens het weeralarm (oh wat was dat leuk) aan huis gekluisterd was. Maar via deze post kan ik het dan toch allemaal meemaken.