Wednesday, March 21, 2007

Het is lente! Een beetje kleur op een grijze dag

Omstreeks 21 maart valt het begin van de astronomische lente. Het kan 20 of 22 zijn, maar meestal is het 21. Noemen we vandaag het begin van de lente, dan hebben we daar wat het weer betreft waarschijnlijk een heel andere voorstelling bij. Daarom laat ik wat plaatjes zien van vorige week, toen het zulk heerlijk weer was ...
Elegant en bescheiden zou ik deze kleine rhododendron willen noemen
Hier even de bloesems van dichtbij
De bloesem van deze magnolia komt prachtig uit tegen de intens blauwe hemel
Bij deze magnolia zie je iets duidelijker dat de bloemen een subtiele zweem van roze hebben.
Hier een bloesem van dichtbij met dat mooie beetje roze ...
En dit kwam ik ook tijdens mijn lunchwandeling tegen. Ik heb er alleen geen betere naam voor dan "een mooie wit bloeiende struik". Geen krentenboompje, geen sleedoorn, ik weet het niet. Vandaag bloeiden er nog meer. Dus als er voorlopig alleen maar grauw en grijs te zien is buiten ... kijk dan maar even hier!

No comments: