Sunday, June 24, 2007

Snoeperig!

Oh, die pannenkoekplant, dacht ik altijd. In de winter is hij wat valer van kleur, in de zomerwarmte wordt hij mooi groen. Beetje saai, die plant. Hij heet trouwens helemaal geen pannenkoekplant, hij heet: Opuntia humifusa.
En ineens zag ik in het voorbijgaan ... deze gele bloemen! Die zijn van de Opuntia humifusa. Ik wist niet dat de plant dat kon. Ze lijken wat op roosjes, maar de plant hoort bij de cactusfamilie.
De artisjok wordt steeds groter. Die hoort bij de distelfamilie.
Zo kun je mooi in de bloem kijken.
De kweepeertjes worden ook steeds groter. Ze zijn nog steeds fluweelzacht.

1 comment:

Tureluur said...

Distelvink, wat leuk dat ik nu ik niet meer werk (en dus niet meer dagelijks lunchwandel) ik toch de geuren, kleuren en vormen van de botanische tuin kan volgen!!