Wednesday, March 01, 2006

Woensdag is wit en het vijvertje



Eigenlijk ben ik al een poosje op zoek naar paars, maar dat lukt niet zo. Onze eerste krokussen zijn geel en wit en de helleborus bloeit ook nog niet. Wit en de regenboog? Ja, als je alle kleuren achter elkaar op een cirkel zet en je draait hem rond, krijg je wit!
Wit wil wel op 1 maart.
Sneeuwklokjes? Ja, maar vandaag niet. Vandaag is voor het vijvertje. Die kennen we al in het groen, met de dwergbamboe eromheen en later sprookjesachtig berijpt. Vorige week trof ik het tot mijn schrik kaalgeknipt aan en vandaag was het vijvertje omsneeuwd.
Wat ik met dat vijvertje heb? Ik weet het niet, ik vind het gewoon een lief vijvertje en ben verbaasd over wat er in korte tijd allemaal mee gebeurt.
Word maar weer mooi, vijvertje, met groen om je heen en misschien af en toe eens vogeltjes die bij je komen drinken ...
En vandaag begint de meteorologische lente!

No comments: